Класифікація офісної нерухомості
- 13 Листопада, 2015
- Нерухомість
Кожному підприємству для ведення комерційної діяльності потрібно офіс, власний або орендований. Класифікація офісної нерухомості сформувалась тільки в останні роки з появою нових будівель, спеціально побудованих під торгово-розважальні і бізнес-центри. Від класу нерухомості залежить ціна оренди і зручність роботи.
Офісна нерухомість підрозділяється на три категорії:
- професійні офісні приміщення
- напівпрофесійні офісні приміщення
- квартирні офіси
До професійних офісних приміщень відносяться бізнес-центри чи офісні центри класу «А», «В», «С».
До напівпрофесійних офісних приміщень відносяться приміщення в будівлях нежитлового фонду.
Квартирні офіси – квартири на нижніх поверхах житлових будинків.
Офіси класу “А” – найпрестижніші приміщення, розташовуються в нових офісних комплексах і бізнес-центрах в центрі міста. Ці будівлі мають найвищий рівень сервісу: “розумні” будівлі, що передбачають повну оптимізацію і автоматизацію всіх систем життєзабезпечення, розгорнуту інфраструктуру централізованого забезпечення орендарів оргтехнікою, оптико-волоконну зв’язок, ресепшн, конференц-зали, засоби побутового обслуговування і відпочинку. Все це знаходиться в бездоганному стані. Будівлі забезпечені власними службами безпеки, управління та обслуговування і охоронюваними підземними стоянками. Даний клас передбачає сучасну вільне планування, дорогу обробку, підвісні стелі і багато іншого.
Офіси класу “В” – це приміщення з майже такими ж характеристиками, що й офіси класу “A”. Вони можуть знаходитися в нових або в тільки що реконструйованих будівлях, що мають необхідні інженерні комунікації. У них може бути відсутнім центральна система кондиціонування. Ці офіси не настільки престижні і спектр пропонованих послуг не такий широкий – парковка, наприклад, найчастіше розташована на відкритому повітрі. До цього класу відносяться також офіси класу “А” після 5-7 років експлуатації, реконструйовані і переобладнані старовинні особняки, розташовані в центрі міста.
Офіси класу “С” – це приміщення, орендовані зазвичай у НДІ або виробничого підприємства. Іноді їх називають “радянськими”. Останній ремонт в них може бути зроблений понад 10 років тому з використанням матеріалів , що були в той час. У такому приміщенні звичайно немає сучасного зв’язку, центрального кондиціонування, система вентиляції – звичайна, а туалетна кімната в коридорі. В основному це офісні будівлі, що недавно з’явилися, знаходяться не в центрі міста, але на перетині транспортних шляхів, поблизу станцій метро та основних радіальних магістралей. Клас “С” передбачає досить скромний набір послуг: телефон, можливий вихід в Інтернет.
Офіси класу “D” – офісні приміщення в будівлях з застарілими інженерними комунікаціями, дерев’яними перекриттями, відсутністю спеціалізованих служб життєзабезпечення. Як правило, такі приміщення потребують капремонту.
Офіси класу “Е” – приміщення в будівлях, не пристосованих для розміщення офісів і вимагають реконструкції. Це можуть бути переобладнані підвальні та напівпідвальні приміщення, квартири в житлових будинках, іноді з окремим входом і автостоянкою на 2-4 машини. За умови вдалого розташування, ремонту європейського класу, оснащення якісними меблями та оргтехнікою такі офіси цілком можуть конкурувати з офісами більш високого класу.
Класифікація офісних приміщень, розроблена Форумом операторів ринку нерухомості м. Києва і Комітетом з питань нерухомості Американської Торгової Палати в Україні.
Клас “А”. Офісні будівлі класу “А” повинні відповідати 16-і пунктам вимог: 10-ти з обов’язкових і як мінімум 6-ти з додаткових.
Клас “B”. Офісні будівлі класу “В” повинні відповідати 13-и пунктам вимог, як мінімум 7 з яких повинні бути в числі обов’язкових.
Клас “C”. Офісні будівлі класу “С” повинні відповідати 7-й пунктам вимог, як мінімум 5 з яких повинні бути в числі обов’язкових.
10 обов’язкових вимог:
- Місце розташування в центральному діловому районі міста або в рамках інших сформованих районах міста, поблизу до транспортних розв’язок.
- Професійний менеджмент будівлі з прозорою системою бухгалтерського обліку та системою “відкритої книги” для обліку експлуатаційних витрат, їх розподілу та відшкодування.
- Окрема, чітко позначена вхідна група в офісну будівлю з фойє.
- Чиста висота стель не менше 2,7 м на площі не менше 90% використовуваних офісних площ.
- Парковка (виключаючи стихійну парковку на вулиці) всередині будівлі або на прилеглій до будівлі території з розрахунку не менше 1 машиномісця на 100 кв.м орендованих (продаваних) площ.
- Енергопостачання, щонайменше 50 Вт на 1 кв. м площі при повному освітленні і підключеному обладнанні, забезпечене або електропостачанням за 1 категорії, або за допомогою дизель-генератора.
- Система опалення, вентиляції та кондиціонування: щонайменше, 2х-трубна (1 контур) з індивідуальним регулюванням температури для кожного орендаря, що забезпечує чотириразовий повітрообмін в годину (з подачею свіжого повітря).
- Відкрите планування площ з сіткою колон, що забезпечує гнучкість перепланування.
- Оптоволоконні цифрові телефонні лінії, ISDN, Інтернет-послуги в будівлі.
- Коефіцієнт приміщень загального користування, підлягають до оплати, не більше 12%.
10 додаткових вимог:
- Вихід фасаду будівлі на вулицю (помітне фронтальне розташування на вулиці).
- Раціональна відстань між вікнами, при якій не менше 95% використовуваних площ знаходяться в межах 10 м від джерела природного освітлення (вікна або атріуму).
- Мінімальна площа поверху – 500 кв. м.
- Середня відстань між зовнішньою стіною і внутрішньою межею використовуваних площ не повинно перевищувати 10 м.
- Забезпечення підключення комунікаційних систем в будь-якому місці завдяки фальшполом, комунікаційних каналах під підлогою або коробам по периметру приміщень.
- Середній час очікування ліфта в часи пік не довше 30 сек. (з моменту виклику).
- Розташування поблизу станцій метро або зупинки транспорту.
- Точки громадського харчування для співробітників усередині будівлі або на близькій відстані від будівлі
- Допустиме навантаження на підлогу – 450 кг / кв. м
- Освітлення офісних приміщень – не менше 400 люкс на рівні робочої поверхні.