Кон’юнктура ринку. Аналіз і прогноз
- 3 Жовтня, 2013
- Реформування
Від того, наскільки сприятливою буде прогнозована ринкова кон’юнктура, наскільки вчасно зможе її врахувати і пристосуватися до неї товаровиробник, залежатиме рівень рентабельності виробництва тих чи інших товарів, доходи товаровиробника.
Кон’юнктура ринку – це умови, що складаються протягом певного періоду на відповідному товарному ринку. Головними характеристиками її є показники попиту, пропозиції та ринкові ціни як результат відповідного їх співвідношення. Кон’юнктура ринків найчастіше залежить від погодних факторів, які досить сильно коригують рівень валових зборів, та від умов світової торгівлі й обсягів внутрішнього попиту, що суттєво впливають на кінцеві залишки товару у ринкових суб’єктів.
Перш ніж розпочинати будь-яке виробництво, господарству слід поцікавитися, якою буде кон’юнктура ринку протягом маркетингового року (від урожаю – до урожаю). Кон’юнктурні прогнози, як правило, розробляються науково-дослідними установами, комерційними консалтинговими організаціями, біржами, торговельними домами для країни в цілому, окремих областей і районів. Кон’юнктурні прогнози здійснюються на базі тенденцій, що складаються при формуванні попиту і пропозицій, їх співвідношення, яке зумовлюватиме рівень цінової кон’юнктури.