Податок на додану вартість
- 23 Січня, 2014
- Реформування
Чинним законодавством платниками податку на додану вартість визначені особи, які згідно з Законом „Про податок на додану вартість“ зобов’язані здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем.
Відповідно до цього визначення податок на додану вартість мають сплачувати юридичні та фізичні особи, в яких обсяг продажу за останні будь-які 12 календарних місяців перевищує 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Незалежно від обсягів річних продажів до сплати ПДВ залучаються:
- суб’єкти підприємницької діяльності, що займаються торговельною діяльністю за готівкові кошти;
- суб’єкти підприємницької діяльності, що надають транзитні послуги на митній території України;
- юридичні та фізичні особи, що імпортують на митну територію України товари (роботи, послуги).
Якщо сільськогосподарське підприємство згідно із Законом України від 3 квітня 1997 р. № 168 „Про податок на додану вартість“ визначене як платник податку на додану вартість, воно зобов’язане зареєструватися як платник цього податку. Заява про реєстрацію подається до органу державної податкової служби не пізніше 20 календарних днів після закінчення місяця, в якому було досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, коли сільськогосподарське підприємство вважається платником податку на додану вартість (1200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян упродовж будь-якого періоду за останні 12 календарних місяців). Якщо платник податку у зазначений строк не подав заяву про реєстрацію, до нього застосовуються такі санкції:
- якщо сільськогосподарське підприємство не здійснило оподатковуваних операцій після закінчення граничного строку, встановленого для реєстрації його як платника податку на додану вартість, – штраф у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- у разі здійснення сільськогосподарським підприємством оподатковуваних операцій – штраф у розмірі податку на додану вартість, перерахованого на загальну суму такого продажу, але не менше як 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, без права включення до податкового кредиту податку на додану вартість, сплаченого у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких включається до складу валових витрат такого платника податку або підлягає амортизації, а в разі здійснення продажу таких товарів (робіт, послуг) з оплатою готівкою або кредитними дебетовими картками – додаткові фінансові санкції, передбачені законодавством за порушення правил здійснення та обліку результатів такого готівкою продажу;
- у разі приховання сільськогосподарським підприємством після закінчення граничного строку оподатковуваних операцій з продажу товарів (робіт, послуг) з нарахуванням податку на додану вартість з видачею фіктивної накладної, податкової накладної, чека або іншого товаросупроводжувального документа, в якому виділяється сума податку на додану вартість, або без такої видачі, без внесення суми податку до бюджету – штраф у розмірі подвійної суми отриманого податку на додану вартість, але не менше 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, без права включення до податкового кредиту податку на додану вартість, сплаченого у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких включається до складу валових витрат такого платника податку або підлягає амортизації.
Якщо обсяг оподатковуваних операцій за останні 12 місяців не досяг 1200 неоподатковуваних мінімумів, такі платники податків можуть бути зняті з реєстрації не раніше ніж через 24 місяці після реєстрації.
Оскільки відповідно до Закону України від 17 грудня 1998 р. № 320 „Про фіксований сільськогосподарський податок“ податок на додану вартість не ввійшов до переліку податків і зборів (обов’язкових платежів), в рахунок яких сплачується фіксований сільськогосподарський податок, то операції, що здійснюють сільськогосподарські підприємства, які відповідно до Закону України від 3 квітня 1997 р. № 168 „Про податок на додану вартість“ підлягають оподаткуванню, оподатковуються податком на додану вартість на загальних підставах.